نیلـــــوفرصحـــــــــــــــــرا
نیلـــــوفرصحـــــــــــــــــرا

نیلـــــوفرصحـــــــــــــــــرا

میخواهم که نباشم  

    مثل تو که نیستی  

هر کوچه ای که رفتم و

           هر دری را که زدم  

تو نبودی

      تا باز کنی دری را به رویم

فردا باید به مدرسه بروم

نه کوله پشتیم اماده پشت دراست

و نه نگاه نگران تو

                بدرقه راهم 

ای شب سکوت را بشکن .

 بگو از تنهایی ستاره ها

بگو در انتظار دیدنش

            گیسوان سیاهشان به

                               سپیدی سحر رسیده

دست هایم را به تو می دهم ای صبح

تا مرا به روشنایی برسانی

            بگریزم از جور این شب بی انتها

اینها فقط رویاهای زنانه است

               وگرنه حقیقت زندگی چیز دیگریست .

 

                                         نیلوفر -10 شهریور 91


کبوتر عاشق دلم
دانه دانه محبت می چیند
از دستان تو ..
نگاه سبز اقاقی بر تارمی
مات و مبهوت
            زل می زند
بر پیج و تاب پیچک عا شق
                                در انتظار
دفتر شب را ورق می زنم
مهتاب را دوباره می بینم
که در کنار شمعدانی های قرمز
کنار حوض چمباتمه زده
               به ستاره ها نگاه می کند

به دختر ماه بگو..

گیسوی بلند شب را
             با نخ ابریشم مهتاب می بافم..
تا با ریسمان بلندش
                      با موج سحر
در دریا ی چشمانت شناورشوم
                                          نیلوفر شهریور
91

  شاید روزی از دیارت گذشتم..

   در باد کلاهم را تکان دادم...

  و تو با سر به من سلام گفتی...

    اینجا

  نگاه من در پس این نوشته ها دنبال تو می گردد

  کاری با تو ندارم

  فقط برایت بهترین ها را 

                       آرزو می کنم

  ای کاش تمام کارهایت را  

   رها کنی

   هم چون قاصدکی 

                  به دنبالم بیایی

   رهایم کنی

 تا در باد به رقص       درایم

     و به مرغزارها سفر کنم

            اگر دوست داشتی بیا

    علف ها به زیر پایت سبز می شوند

                              وقتی اینجایی

                                              نیلوفر  مرداد 91