نیلـــــوفرصحـــــــــــــــــرا
نیلـــــوفرصحـــــــــــــــــرا

نیلـــــوفرصحـــــــــــــــــرا

ای کاش علف بودم

 

کاش من علف بودم

من اگر علف بودم سبز میشدم

انقدر که بوسه میزدم بر ساق های گل سرخ 

تا لبانم سرخ فام گردد از خون گل سرخ

 انقدر سبز که با وزش نسیمی برقص ایم

و خون در رگهایم کشیده شود تا ساقه

نازک قلبم من اگر علف بودم انقدر خم میشدم

تا شاهزاده رویاهایم خرامان  پا بر قلبم عبور کند

                 از سر تا سر دشت وجودم   

                            من اگر علف بودم

با بوسه ای بر نسیم لبخندش را برای خودم  

                                 ابدی میکردم 

              و اگر علف بودم هرز میشدم

تا مستی شبانه ام به گوش صبح برسد

انقدر سر سبز تا تمام دشت پر شود

                     ازعطرگیسوان افشانم

                                   انقدر سبز   

تا نگاه تو را به یادم اورد که همچون زمرد میدرخشد

اگر من علف بودم تا پشت در خانه  تو سبز میشدم

تا قدومت با نسیم پاییزی غبار نگیرد 

          و من اگر علف بودم  سبز بودم

با سبزی خود دشت را به وجد میاوردم

تا چکاوک ها در پناهم اواز بخوانند

من اگر علف بودم سبز بودم  سبز

تا ماه در شبهای مهتاب در میانم پنهان گردد

دختر خورشید با گیسوان بافته طلایی  اش  

                       تا شب به دنبالش بگردد.

                               من اگر سبز بودم

 

 

وهم

تابوت خیالم پر از وهم نگار تو بود

 و در تاریکی شب

 چشم دلم در کوره راهی به کمین نگاهت

انقدر سوخته ام که اسایش فکرم

دیدار تو هست و بس  .

قادر به زیستن نیستم مگر در کنار تو 

و خواستن از درگاهش که تو را بر من بنماید.

ای هستی من توان بی تو بودن 

شب هایم را بی ستاره

و روزگارم را بی خورشید می نماید   

زندگیم بی تو بس سرد و غمین میگذرد .

افتاب درخشان روی تو را چگونه ببینم ؟

سال نو

        گفتی که اگر سال نو شود    

                           در انتظارت میمانم

   دامن پیراهنم  پراز شکوفه های گیلاس شده

     موهایم  را با خوشه های گندم ازپشت بسته ام

                         و سنجاقی از گل  سرخ بر سینه میزنم

منتظر نسیم میشوم  تا بوی ترا برایم به ارمغان بیاورد

                                         در بهار ارزوهایم

              شادمانه در انتظارت ایستاده ام

                 ای نسیم بهار صدایش کن   

                                                به او بگو 
در یک قدمی تو  دختری در انتظارت

                      چشم در نگاه خورشید     

                                      به فردا می اندیشد